import java.util.Random; public class Barn{ private final int MAX_LEKER = 4; Barn(){ } //Run skal fungere slik at et barn leker med leker 30 ganger i l?pet av en dagen public void run(){ for (int i = 0; i < 30; i++) { byttLeke(); } //Signaliser at du er ferdig. } //Metoden skal fungere slik at et barn velger om den vil ta en ny leke, eller gi tilbake. //Om lekelisten til barnet er fullt, SKAL barnet gi en leke til barnehagen //Om listen er tom, SKAL barnet ta en leke fra barnehagen //Om barnet har noen leker, men ikke max, skal metoden ta() avgj?re om barnet tar eller gir en leke. public void byttLeke(){ } //De f?lgende metodene er ferdig skrevet. //Hjelpemetode. Gir ca 50/50 sjangs public boolean ta(){ Random r = new Random(); try { //Denne kan reduseres under debugging Thread.sleep(r.nextInt(10000)); // hmmmm } catch (InterruptedException e) {} if(r.nextInt() % 2 == 0){ return true; } return false; } public String getNavn(){ return navn; } public ArrayList getLeker(){ return leker; } public Barnehage getBarnehage(){ return barnehage; } }