//Her skjer det en del. Det kan vaere lurt aa legge til eller fjerne kommentarer. class Main{ public static void main(String[] args){ //Nytt drage objekt Drage drage1 = new Drage(); // Kaller en overskrevet metode // drage1.lagLyd(); // Kaller begge versjonene av fly() // drage1.fly(); // drage1.fly(30); // Skrive ut dragens meter over havet // System.out.println(drage1.hentMoH()); Troll troll1 = new Troll(); // troll1.lagLyd(); FantasiSkapning skapning0 = new Drage(); FantasiSkapning skapning1 = new Drage(); //Sammenligner to like drager. Blir True. if(skapning1.equals(skapning0)){ System.out.println("JA! Like!"); } else{ System.out.println("NEI!!! IKKE LIKE!"); } //Sammenligner drage med Troll. Blir false. if(skapning1.equals(troll1)){ System.out.println("JA! Like!"); } else{ System.out.println("NEI!!! IKKE LIKE!"); } //Hvis vi later som vi ikke vet hva lagNySkapning() kommer til aa returnere, //kan det vaere lurt aa lagre objektet i en variabel av superklassen FantasiSkapning. FantasiSkapning skapning4 = FantasiSkapning.lagNySkapning(); FantasiSkapning skapning5 = FantasiSkapning.lagNySkapning(); skapning4.lagLyd(); skapning5.lagLyd(); //Alle FantasiSkapninger maa implementere lagLyd(). Saa vi kan kalle det uansett. } }